Lets talk about it.

27 februarie 2011

Ankh.!

Eu chiar am o atracţie către acest simbol, pe care îl port mereu la deget, această atracţie poate fi din cauză că îmi doresc foarte mult să ajung în Egipt să văd priamidele în realitate sau datorită faptului că îmi place istoria egiptenilor [nu spun că e adevarată, chiar nu poate spune nimeni acest lucru… toţi presupun] chiar nu ştiu să spun de ce îmi place, dar imi place! 



Ankh-ul a fost pentru vechii egipteni simbolul Vieţii Veşnice [simbolul hieroglific actual].

În timp ce era creştină eclipsa sistemul religios păgân al egiptenilor, “crux ansata” [cruce cu mâner] – Ankh-ul a fost adoptat de către Creştinism în simbolul Crucii. Faptul că Iisus Hristos a fost ucis pe o structură ce se asemăna unei cruci, a facilitat integrarea Ankh-ului în Creştinism.

Vechii zei egipteni erau reprezentaţi foarte des alături de un Ankh [Anqet, Ptah, Satet, Sobek, Tefnut, Osiris, Ra, Isis, Hathor, Anubis şi mulţi alţii], ca dovadă a abilităţii lor de a transcende moartea. [si pentr
u ca era frumos..:))]

Sarcofagele faraonilor aveau un Ankh plasat pe pieptul regelui pentru a simboliza răsuflarea Vieţii Eterne.:.x

Simbolul Ankh-ului nu se limitează la viaţa materială, ci trece mai departe de ea, simbolizând viaţa în moarte. De aceea, morţii erau numiţi “ankhu” şi un termen pentru sarcofag era “neb-ankh” care însemna “posesor al vieţii”,dar era folosit si pentru protectie impotriva spiritelor rele ce aveau sa ii opreasca in drumul se viata de apoi, ei crezand de altfel in viata de dupa moarte

Există multe teorii despre ce ar putea reprezenta acest symbol. Eu voi enumera doar câteva…

- un om crucificat :

Cercul de deasupra reprezinta capul, linia orizontala bratele larg deschise, iar linia verticala, picioarele, prinse pe cruce, ca si cum ar forma numai unul [sincer m-am uitat de vreo 10 ori la el dar nu-mi inspira..]

- răsăritul soarelui :

Bucla simbolizând soarele, linia orizontală simbolizând orizontul, iar linia vericală simbolizând traiectoria soarelui.

- uniunea dintre principiul masculin şi cel feminin [uniunea dintre Cer şi Pământ].

Ankh-ul nu numai că simbolizează Viaţa Eternă [atât cea materială cât şi cea spirituală], însă reprezintă şi puterea de a da şi susţine viaţa.
Este asociat în general cu lucrurile materiale precum apa [pe care egiptenii o considerau capabilă de a regenera viaţa], aerul, soarele precum şi cu zeii.

De-a lungul timpurilor, Ankh-ul a devenit simbolul Vieţii şi Imortalităţii, al Universului, al puterii, al apei şi aerului dătători de viaţă.
Forma sa asemănătoare cu o cheie a încurajat credinţa că poate deschide porţile morţii.

Ankh-ul este popular şi în rândul Păgânilor, în mare parte datorită asemănării cu Crucea Creştină ce face ca Ankh-ul să fie un simbol mai puţin şocant comparat cu o pentagramă.

In orice caz ineul acesta[pentru ca eu il am sub forma unui inel] ma face sa ma simt in siguranta , imi da putere sa cred in mine si uneori ma face sa cred ca am noroc..

Niciun comentariu: